05-10-2017
Επίπεδη κοιλιά: Οι κοιλιακοί δεν αρκούν

photo

Η πεποίθηση ότι μπορούμε να χάσουμε λίπος από κάποια συγκεκριμένη περιοχή απλά εξασκώντας την είναι ένας μύθος που έχει διαψευστεί.

 

Το 1984, ερευνητές απο το Πανεπιστήμιο της Μασσαχουσέτης κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι ασκήσεις κοιλιακών δεν μειώνουν την ποσότητα ή το μέγεθος του κοιλιακού λίπους. Στην συγκεκριμένη μελέτη οι άνδρες εκτέλεσαν περίπου 5.000 sit-ups για 27 ημέρες. Οι ερευνητές μέτρησαν το σωματικό λίπος στην κοιλιά, τους γλουτούς και την πλάτη κατά την διάρκεια της μελέτης. Αν η "τοπική μείωση" είχε βάση θα έπρεπε φυσιολογικά οι άνδρες να έχουν χάσει λίπος μόνο από την κοιλιακή περιοχή, διότι οι γλουτοί και οι μύες της πλάτης δεν συμμετείχαν στην κίνηση των sit-ups. Ωστόσο, δεν υπήρξε καμία αλλαγή στο πάχος του κοιλιακού λίπους ή στο μέγεθος της περιφέρειας της μέσης. Οι βιοψίες έδειξαν πως δεν υπήρξε σημαντική αλλαγή ούτε στη διάμετρο των κυττάρων του κοιλιακού λίπους.

 

Αν θέλουμε λοιπόν δυνατούς, καλλίγραμμους κοιλιακούς μύες αλλά με μικρό ποσοστό σωματικού λίπους, χρειαζόμαστε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα εκγύμνασης, που να περιλαμβάνει αερόβια άσκηση (τρέξιμο,κολύμβηση κ.α) προπόνηση με αντιστάσεις (βάρη, λάστιχα κ.α) και μια ισορροπημένη διατροφή.