04-05-2011
Βασικός μεταβολισμός και απώλεια βάροους

photo

Η μέτρηση του βασικού μεταβολισμού (BMR) είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για την επιτυχημένη διαχείριση της απώλειας βάρους.


Κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, έτσι και ο μεταβολισμός διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Για παράδειγμα μία γυναίκα 55 ετών, 70 κιλά, 1.65 μέτρα μπορεί να έχει βασικό μεταβολισμό 1700kcal/ημέρα και μία άλλη γυναίκα με την ίδια ηλικία, ύψος και βάρος μπορεί να έχει βασικό μεταβολισμό 1200kcal/ημέρα.


Γιατί πρέπει να τον μετράμε

 

Όταν μετράμε το βασικό μεταβολισμό βλέπουμε ακριβώς αυτή τη διαφορετικότητα και προσαρμόζουμε την διατροφή μας, έτσι ώστε να πετύχουμε απώλεια λίπους και όχι μυϊκού ιστού, και να μη μειώσουμε το βασικό μεταβολισμό μας. Στην περίπτωση που δεν μετρήσουμε το βασικό μεταβολισμό και στηριχτούμε σε εκτιμήσεις (όπως για παράδειγμα αν βασιστούμε στην λιπομέτρηση για να εκτιμήσουμε το βασικό μεταβολισμό), η εκτίμηση μπορεί να διαφέρει πολύ από το πραγματικό βασικό μεταβολισμό του σώματός μας.


Aν ο βασικός μεταβολισμός μας είναι ταχύτερος από το εκτιμώμενο και ακολουθήσουμε μία διατροφή για απώλεια βάρους, βασιζόμενοι σε εκτίμηση του βασικού μεταβολισμού, θα χάσουμε απότομα βάρος στην αρχή, το οποίο σε μεγάλο ποσοστό θα είναι υγρά και μυϊκή μάζα, με αποτέλεσμα να μειώσουμε το βασικό μεταβολισμό μας και στη συνέχεια να χάνουμε πολύ δύσκολα βάρος.


Στην αντίθετη περίπτωση που ο βασικός μεταβολισμός μας είναι πιο χαμηλός από το εκτιμώμενο το αποτέλεσμα θα είναι να μη χάνουμε βάρος ή να χάνουμε βάρος πολύ δύσκολα ακολουθώντας μία διατροφή για απώλεια βάρους με βάση την εκτίμηση του βασικού μεταβολισμού.

 

Συμπερασματικά...

 

Η μέτρηση του βασικού μεταβολισμού μας δίνει την δυνατότητα να  δημιουργήσουμε ένα εξατομικευμένο διαιτολογικό πρόγραμμα με το οποίο μπορούμε να πετύχουμε απώλεια λίπους χωρίς να μειώσουμε τις καύσεις του οργανισμού. Με αυτό τον τρόπο και την υγεία μας βελτιώνουμε και είναι έυκολο να διατηρήσουμε το νέο σωματικό μας βάρος.