18-02-2013
"Φρένο" στην κατανάλωση ανθρακούχων ποτών

photo

Η κατανάλωση ανθρακούχων ποτών και άλλων χυμών με μεγάλη περιεκτικότητα σε ζάχαρη, αυξάνουν όχι μόνο την περιφέρεια της μέσης αλλά και τα προβλήματα στην υγεία σας.

 

 

Σύμφωνα με μελέτη που διεξήχθη στην  Ιαπωνία η συχνή κατανάλωση αναψυκτικών τύπου soda μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.


Οι ερευνητές παρακολούθησαν την κατανάλωσης αναψυκτικών από 39.786 Ιάπωνες άνδρες και γυναίκες άνω των 18 ετών και διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες που ανέφεραν ότι πίνουν περίπου ένα αναψυκτικό την ημέρα είχαν 83 %περισσότερες πιθανότητες να υποστούν ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο από ό, τι οι γυναίκες που κατανάλωναν αναψυκτικά σπάνια ή και καθόλου. Το πιο ανησυχητικό βέβαια είναι ότι μεταξύ των γυναικών που μείωσαν την πρόσληψη αναψυκτικών κατά τη διάρκεια των πρώτων τριών έως εννέα ετών της μελέτης, ο κίνδυνος εγκεφαλικού επεισοδίου δεν έδειξε να μειώνεται.

 

Ας σημειωθεί ότι το ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο εκδηλώνεται όταν φραγμένες αρτηρίες αποτρέπουν το αίμα να κυκλοφορήσει κανονικά και να φτάσει στον εγκέφαλο. Μάλιστα η ζάχαρη σε υψηλή κατανάλωση, μπορεί να συμβάλει στη βλάβη των αιμοφόρων αγγείων και τη συσσώρευση πλάκας που στενεύει ή μπλοκάρει τις αρτηρίες, άρα δυσχεραίνει την κυκλοφορία.


Ωστόσο σύμφωνα με τους ερευνητές, δεν θα πρέπει να ενοχοποιήσουμε μόνο τα ανθρακούχα ποτά ή όσα περιέχουν ζάχαρη. Σημαντικός παράγοντας είναι γενικότερα ο τρόπος ζωής που ακολουθεί κάποιος. Η διατροφή και η έλλειψη άσκησης. Τις περισσότερες φορές, οι άνθρωποι που αποφεύγουν να καταναλώνουν τέτοιου τύπου ποτά είναι αυτοί που ασκούνται περισσότερο και προσέχουν τη διατροφή τους. Αυτό από μόνο του είναι πολύ θετικό, κατέληξαν οι ερευνητές. Το θετικό είναι ότι το 80% των εγκεφαλικών επεισοδίων που καταγράφονται ετησίως, θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί εάν άλλαζαν τρόπο ζωής.

 

 

Γραμμάρια ζάχαρης σε ποτά (μερίδα):

Ποτό τύπου Cola: 39 γρ


Χυμός πορτοκαλιού τυποποιημένος: 22,5 γρ

Χυμός μήλου τυποποιημένος: 28 γρ

Χυμός Cranberry τυποποιημένος: 36 γρ

Σοκολατούχο γάλα: 24 γρ

Λεμονάδα τυποποιημένη: 27 γρ

Energy Drinks: 54 γρ

Παγωμένο τσάι: 24 γρ