17-06-2013
Άσκηση: Τι γίνεται στο μυαλό όταν αυτή διακόπτεται

photo

Αρκετές μελέτες που έχουν γίνει σε ζώα αλλά και σε ανθρώπους δείχνουν ότι η συστηματική άσκηση βοηθά -μεταξύ άλλων- στην ανάπτυξη νέων νευρώνων στον εγκέφαλο, γεγονός που συντελεί στην καλύτερη λειτουργία του. Τι συμβαίνει όμως αν σταματήσει κάποιος να γυμνάζεται;

 

 

Μία έρευνα που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο Νευρολογίας της Νέας Ορλεάνης και που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Σάο Πάολο στη Βραζιλία δίνει σημαντικά στοιχεία.  Σύμφωνα με τους New York Times έγιναν δύο πειράματα σε ποντίκια έτσι ώστε οι γιατροί να ελέγξουν πόσο διαρκούν τα οφέλη της άσκησης.

 

Στο ένα γκρουπ είχαν προσθέσει στο κλουβί τους μία ρόδα. Παρακολουθούσαν με ειδικά όργανα τη λειτουργία του εγκεφάλου τους αλλά και την παραγωγή νευρώνων.

 

Το δεύτερο γκρουπ δεν είχε καθόλου άσκηση. Το αποτέλεσμα ήταν το αναμενόμενο. Το πρώτο γκρουπ είχε τη διπλάσια παραγωγή νευρώνων από το δεύτερο. Όταν όμως σταμάτησαν την άσκηση μέσα σε τρεις εβδομάδες, σταδιακά η παραγωγή νευρώνων έγινε ίδια με των ποντικιών που δεν ασκήθηκαν ποτέ.

 

Στο δεύτερο πείραμα οι επιστήμονες εξέτασαν την παραγωγή σεροτονίνης στον εγκέφαλο των ποντικιών. Η σεροτονίνη είναι μία ορμόνη που επηρεάζει πολύ τη διάθεση και την ψυχολογία. Πραγματικά τα ποντίκια που είχαν στη διάθεσή τους ρόδα για να τρέχουν αλλά και άλλα αντικείμενα και παιχνίδια για να αθλούνται μέσα στο κλουβί, είχαν μεγάλη παραγωγή σεροτονίνης. Τα ποντίκια ήταν πιο ήρεμα, και δεν έδειχναν σημάδια άγχους.

 

Σε αντίθεση με το δεύτερο γκρουπ. Μετά από διακοπή της άσκησης για 3 εβδομάδες η παραγωγή σεροτονίνης στον εγκέφαλό τους εξομοιώθηκε με αυτή των ποντικιών που δεν είχαν ασκηθεί ποτέ. Με δεδομένο ότι τα ποντίκια έχουν πολλά κοινά με τον ανθρώπινο οργανισμό μπορείτε να βγάλετε και μόνοι σας τα συμπεράσματα.

 

Μην εγκαταλείπετε


Τα οφέλη της άσκησης στον οργανισμό είναι πολλά και ποικίλα. Από ψυχολογική ανάταση μέχρι καλύτερη λειτουργία των ζωτικών οργάνων αλλά και του εγκεφάλου. Η διακοπή της άσκησης μπορεί να επηρεάσει τόσο τη διάθεσή σας όσο και τις επιδόσεις σας. Με άλλα λόγια ακολουθείστε αυτό που υποσχεθήκατε στον εαυτό σας. Μην εγκαταλείψετε το γυμναστήριο, το περπάτημα αλλά και όποια άλλη δραστηριότητα έχετε βάλει στο πρόγραμμα. Σας κάνει καλό!