29-04-2015
Ξεκινήστε χορό. Υπάρχουν λόγοι!

photo

Είτε είναι τανγκό, είτε βαλς, είτε free style, είτε τσάμικο, ο χορός είναι αποδεδειγμένα ευεργετικός για την υγεία, την ευεξία και την κοινωνική ζωή.


Αν κάποιος σας ζητήσει να χορέψετε, δεν έχετε λόγο να αρνηθείτε. Αντιθέτως έχετε πολλούς λόγους για να το κάνετε. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Χορού (29/4), σας παραθέτουμε ορισμένους από αυτούς. Ο χορός δεν είναι μόνο άσκηση, ούτε μόνο ψυχαγωγία και τρόπος έκφρασης. Ο χορός είναι ένας τρόπος ζωής που μόνο οφέλη μπορεί να σας προσφέρει. Μόνοι ή με παρέα, με κοινό ή χωρίς, ο χορός θα δώσει μία άλλη, πιο χαρούμενη νότα στη ζωή σας.

 

Ενισχύει τη μνήμη


Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό New England Journal of Medicine, ο χορός μπορεί να ενισχύσει τη μνήμη σας και να αποτρέψει την ανάπτυξη άνοιας. Η Επιστήμη αποκαλύπτει ότι η αερόβια άσκηση μπορεί να αντιστρέψει την απώλεια όγκου στον ιππόκαμπο, το τμήμα του εγκεφάλου που ελέγχει τη μνήμη. Ο ιππόκαμπος συρρικνώνεται καθώς περνούν τα χρόνια, οδηγώντας σε διαταραχή της μνήμης και ορισμένες φορές σε άνοια.

 

Προσφέρει ευλυγισία

 

Ο χορός και ειδικά το μπαλέτο, αυξάνει την ευελιξία και μειώνει την ακαμψία. Μπορείτε να παρακάμψετε τα παπούτσια του μπαλέτου και να καρπωθείτε τα οφέλη του  με μερικές απλές διατάσεις στο σπίτι. Η αύξηση της ευελιξίας σας θα σας ανακουφίσει από τον κοινό πόνο καθώς και τον πόνο μετά την άσκηση.

 

Μειώνει το στρες

 

Αν αισθάνεστε ένταση ή άγχος, «αρπάξτε» το σύντροφό σας, δυναμώστε τη μουσική και ξεκινήστε να χορεύετε τάνγκο! Σε μια ελεγχόμενη μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε  στο περιοδικό Journal of Applied Gerontology, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τόσο ο παρτενέρ, όσο και η μουσική υπόκρουση μπορούν να σας χαλαρώσουν.

 

Βελτιώνει τη στάση του σώματος

 

Ο χορός είναι ένας τρόπος για να αποκτήσετε την όμορφη στάση που βλέπετε (και ζηλεύετε) στις χορεύτριες και στους χορευτές. Σε ορισμένες  περιπτώσεις, μάλιστα, οι επίδοξοι χορευτές  νιώθουν ότι ψήλωσαν, απλά και μόνο επειδή δεν έχουν πλέον «σκυφτή» στάση.

 

Βοηθάει την καρδιά

 

Ο χορός είναι ιδανική δραστηριότητα για εκείνους που διατρέχουν κίνδυνο για καρδιαγγειακή νόσο. Όπως προέκυψε από ιταλική μελέτη, οι άνθρωποι με καρδιακή ανεπάρκεια που ξεκίνησαν χορό,  βελτίωσαν την υγεία της καρδιάς τους, την αναπνοή τους και την ποιότητα της ζωής τους σημαντικά, σε σύγκριση με εκείνους που έκαναν ποδήλατο ή διάδρομο.

 

Συμβάλλει στην απώλεια βάρους

 

Βαριέστε το τρέξιμο; Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Physiological Anthropology διαπίστωσε ότι ένα πρόγραμμα χορευτικής αεροβικής άσκησης είναι εξίσου αποτελεσματικό στην απώλεια βάρους και την αύξηση της αντοχής, με την  ποδηλασία και τρέξιμο.

 

Αυξάνει την ενέργεια

 

Δεν μπορείτε να πάρετε τα πόδια σας; Τα μαθήματα χορού ίσως να σας βοηθήσουν. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο The Scholarly Publishing and Academic Resources Coalition, διαπίστωσε ότι ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα χορού θα μπορούσε να βελτιώσει τη σωματική απόδοση και να αυξήσει τα επίπεδα της ενέργειας στους ενήλικες.

 

Αυξάνει τις κοινωνικές επαφές

 

Τα μαθήματα χορού είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για να κάνετε νέους φίλους και να δικτυωθείτε κοινωνικά. Η ενεργή κοινωνική ζωή  είναι συνδεδεμένη με την  ευτυχία, τη μείωση του στρες και ένα ισχυρότερο ανοσοποιητικό σύστημα.

 

Βελτιώνει την κατάθλιψη

 

Ο χορός πραγματικά ανεβάζει τη διάθεση, όπως προέκυψε από μελέτη, η οποία εξέτασε την επίδραση του χορού σε άτομα με κατάθλιψη. Οι ασθενείς που συμμετείχαν σε χορευτική ομάδα παρουσίασαν λιγότερα συμπτώματα κατάθλιψης και μεγαλύτερη ζωτικότητα. Σας πήρε από κάτω; Βγείτε για χορό.

 

Τip. Κάνοντας μία έρευνα στο διαδίκτυο θα βρείτε πολλές προσφορές και δωρεάν μαθήματα χορού.