08-06-2015
5 λόγοι για να μην χάνετε τον ύπνο σας

photo

Αν και η ακριβής ποσότητα του ύπνου που χρειάζεται ένας άνθρωπος είναι ιδιαίτερα εξατομικευμένη, ένα πράγμα είναι σαφές: ότι ο ελάχιστος ύπνος μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα.

 

Η κακή σχέση με το Μορφέα ενδέχεται να δημιουργήσει καταστάσεις που θα κάνουν τη ζωής σας δυσκολότερη, δείχνουν παλαιότερες αλλά και νέες επιστημονικές έρευνες. Δείτε 5 λόγους, για τους οποίους πρέπει να αποκαταστήσετε, αμέσως, αυτή την ιδιαίτερη και σημαντική σχέση.

 

Προκαλεί πείνα

 

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Journal of Health Psychology, μετά από μια άγρυπνη νύχτα, η ορμόνη που ελέγχει την όρεξη τίθεται σε κατάσταση «κινδύνου» και το συναισθηματικό στρες αυξάνεται, προκαλώντας λαχτάρα φαγητό.

 

Αυξάνει τον κίνδυνο άνοιας

 

Ο ανεπαρκής ύπνος σε μεγαλύτερης ηλικίας άτομα μπορεί να παίξει ρόλο στην ανάπτυξη της άνοιας και της νόσου Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με νέα μελέτη επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Berkley, της Καλιφόρνια,. «Ο ύπνος βοηθά στην απομάκρυνση των τοξικών πρωτεϊνών τη νύχτα, εμποδίζοντας τη δημιουργία τους και τη δυνητική καταστροφή των κυττάρων του εγκεφάλου», εξηγεί ο Matthew Walker, κύριος συγγραφέας της μελέτης που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Neuroscience.

 

Μειώνει την κρίση

 

Αν έχετε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου για να λάβετε μία απόφαση, η στέρηση ύπνου θα μπορούσε να την κάνει πιο δύσκολη, σύμφωνα με νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Sleep. Εκτός του ότι μειώνει το εύρος της προσοχής, η έλλειψη ύπνου φαίνεται να αναστέλλει και την ικανότητα του εγκεφάλου να επεξεργάζεται πληροφορίες και να ενεργεί αναλόγως.

 

Αυξάνει το βάρος

 

Χάνοντας μόλις 30 λεπτά ύπνου κάθε νύχτα ενδέχεται να γίνετε πιο επιρρεπείς στην αύξηση βάρους και να διαταραχθεί ο μεταβολισμός σας δείχνει νέα έρευνα. Οι συγγραφείς της μελέτης υποστηρίζουν ότι το  «χρέος ύπνου» (όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις ώρες του ύπνου που χάνουν οι άνθρωποι σε μία εβδομάδα), θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει σε παχυσαρκία και σε αντίσταση στην ινσουλίνη, η οποία αποτελεί ένδειξη διαβήτη.

 

Εντείνει τις συναισθηματικές αντιδράσεις

 

Η στέρηση ύπνου μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο, με τον οποίο αντιδρούν οι άνθρωποι σε στρεσογόνες καταστάσεις, καθώς προκαλεί δυσλειτουργία στο κύκλωμα συναισθηματικής ρύθμισης του εγκεφάλου, σύμφωνα με το νέο βιβλίο «Sleep and Affect: Assessment, Theory and Clinical Implications». Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι οι στρεσογονοι παράγοντες τείνουν να επηρεάζουν περισσότερο τους ανθρώπους που δεν έχουν κοιμηθεί καλά, κάνοντάς τους περισσότερο συναισθηματικούς. Μήπως είστε ένας από αυτούς;