17-06-2015
6 ερωτήσεις για το νερό

photo

Είτε είναι βρύσης, είτε μεταλλικό, είτε ανθρακούχο είναι το ίδιο ωφέλιμο για τον οργανισμό, ο οποίος χωρίς αυτό απλά δεν υπάρχει!

 

Έχουν γραφτεί πολλά και έχουν ακουστεί ακόμα περισσότερα για την κατανάλωση νερού. Δείτε τι ισχύει, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα επιστημονικά στοιχεία.

 


1. Από ιατρικής άποψης είναι το νερό το ιδανικό υγρό για τον οργανισμό;

 

Θα μπορούσε να πει κανείς «ναι», καθώς σβήνει τη δίψα, χωρίς να φορτώνει τον οργανισμό με θερμίδες. Το ίδιο ισχύει και για τα βότανα και τα κρύα αφεψήματα, χωρίς ζάχαρη. Αυτό δε σημαίνει, φυσικά, ότι δεν υπάρχει λόγος για να πίνουμε φυσικούς χυμούς ή γάλα.

 

2. Τελικά πόσο νερό θα πρέπει να πίνουμε καθημερινά;


Σε γενικές γραμμές, γύρω στο 1,5 λίτρο την ημέρα, θα μπορούσε να θεωρηθεί μία καλή βάση. Ωστόσο, πρόκειται για μία ποσότητα, η οποία είναι ιδιαίτερα μεταβλητή, αφού εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, η θερμοκρασία, η φυσική δραστηριότητα κ.ά.. Για παράδειγμα, αν κανείς επιδίδεται σε κάποιο σπορ και ιδρώνει πολύ, αν έχει πυρετό ή αν είναι εύσωμος χρειάζεται περισσότερα υγρά. Πολλοί επιστήμονες ισχυρίζονται πως όταν νιώσουμε το αίσθημα της δίψας ο οργανισμός έχει ήδη αρχίσει να αφυδατώνεται. Συνιστούν, λοιπόν, να πίνουμε νερό προεραιτικά. Υπάρχουν όμως και άλλοι που δεν συμφωνούν και προτείνουν να εμπιστευόμαστε το αίσθημα της δίψας μας.

 

3. Ισχύει ότι με την αύξηση της ηλικίας μειώνεται το αίσθημα της δίψας;


Ναι. Ωστόσο, υπάρχουν μεγάλες διαφορές από άτομο σε άτομο. Οι υγιείς άνθρωποι, ηλικίας 50 - 60 ετών μπορούν να εμπιστευτούν τα «σήματα» δίψας που τους στέλνει ο οργανισμός τους.

 

4. Πότε χρειάζεται κανείς επειγόντως νερό;

 

Τα τυπικά συμπτώματα που δείχνουν ότι ο οργανισμός είναι αφυδατωμένος περιλαμβάνουν πονοκέφαλο, κούραση, αδυναμία συγκέντρωσης, σκασμένα χείλη και  υπερβολική συγκέντρωση ουρών. Αν δεν πιείτε αμέσως νερό, μπορεί να οδηγηθείτε σε καταστάσεις επικίνδυνες για την υγεία.

 

5. Υπάρχουν τρόποι για να πίνει κανείς περισσότερο νερό;


Για όσους ξεχνούν να πίνουν νερό, ένα έξυπνο τρικ είναι να τοποθετήσουν ένα μπουκάλι σε σημείο που θα  το βλέπουν συχνά. Κάποιος που δουλεύει σε γραφείο, για παράδειγμα, θα μπορούσε να το βάλει δίπλα στον υπολογιστή του. Γενικά είναι σημαντικό να υπάρχει σε εμφανές σημείο στους χώρους όπου ο καθένας βρίσκεται τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Τότε θα πίνει «μηχανικά» κι έτσι θα ενυδατώνεται επαρκώς ο οργανισμός του. Επίσης, ένα ποτήρι νερό είναι απαραίτητο σε κάθε γεύμα.


6. Όταν πίνουμε καφέ πρέπει να πίνουμε και νερό

 

Σύμφωνα με τα νεότερα επιστημονικά δεδομένα, η κατανάλωση μέτριας ποσότητας καφέ, δεν αφυδατώνει τον οργανισμό. Ωστόσο, ένα παραπάνω ποτήρι νερό (αν διψάτε) δεν έβλαψε ποτέ κανέναν. Δεν ισχύει όμως το ίδιο και με το αλκοόλ. Για το λόγο αυτό, η κατανάλωσή του θα πρέπει να συνοδεύεται πάντα από την πρόσληψη αρκετής ποσότητας νερού.