26-07-2017
Τα σούπερ τρόφιμα του καλοκαιριού και οι σούπερ συνδυασμοί τους

photo

Βάλτε στο καθημερινό σας μενού τους «πρωταγωνιστές» του καλοκαιριού και δώστε στον οργανισμό σας ό,τι χρειάζεται, χωρίς να τον φορτώνετε με περιττές θερμίδες.

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι τα φρούτα, οι σαλάτες και οι κρύες σούπες αποτελούν ιδανικές διατροφικές επιλογές για τους καλοκαιρινούς μήνες.  Ο διαιτολόγος- διατροφολόγος Σπύρος Μιχαήλ, μας ενημερώνει για το τι προσφέρουν στον οργανισμό και μας αποκαλύπτει «μυστικούς» συνδυασμούς.

 

Καρπούζι


Είναι δροσιστικό, υγιεινό και... καλοκαιρινό ! Το καρπούζι είναι πλούσιο σε βιταμίνες E και A και σε αντιοξειδωτικά (κυρίως σε λυκοπένιο).  Λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς του σε νερό (90%) είναι ιδανική τροφή για το καλοκαίρι, που ο οργανισμός χρειάζεται περισσότερα υγρά.   Ένα φλιτζάνι καρπούζι έχει μόνο 46 θερμίδες, άρα δεν «απαγορεύεται» σε περίπτωση που προσέχετε τη σιλουέτα σας.

 

Tip. Μπορείτε να το απολαύσετε μόνο του, σε μια φρουτοσαλάτα ή ως ελαφρύ γεύμα σε συνδυασμό με 60 γραμμ.  λευκό τυρί χαμηλό σε λιπαρά ( ανθότυρο ή μοτσαρέλα).

 

Φράουλες


Ένα φλιτζάνι φράουλες «επιβαρύνουν» τον οργανισμό με περίπου 100 θερμίδες, ενώ παράλληλα του παρέχουν 3 γραμμ. φυτικές ίνες και μια ικανοποιητική δόση βιταμίνης C.

 

Tip. Σε συνδυασμό με βατόμουρα και 1 γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά, θα έχετε ένα σούπερ καλοκαιρινό «υποκατάστατο» γλυκού. Αν μάλιστα βάλετε το γιαούρτι στην κατάψυξη για 10 λεπτά θα έχετε ένα υγεινό και light παγωτό.

 

Παντζάρια


Είναι μία τροφή πλούσια σε βιταμίνη C, κάλιο, μαγγάνιο και φυτικές ίνες, αλλά όχι ιδιαίτερα πλούσια σε θερμίδες (1 φλιτζάνι/περίπου 110 θερμίδες).

 

Tip. Εκτός από την παραδοσιακή σαλάτα με βραστά παντζάρια, δοκιμάστε τα ψητά με πράσινα λαχανικά και κατσικίσιο τυρί ή σε μία κρύα σούπα.

Κόκκινες πιπεριές


Ο λόγος για τις λεγόμενες πιπεριές «Φλωρίνης»! Μία ολόκληρη πιπεριά περιέχει μόνο 30 θερμίδες και υπερκαλύπτει τις ανάγκες του οργανισμού σε βιταμίνη Α.

Tip. Ανακατέψτε ψιλοκομμένες πιπεριές με χούμους και θα έχετε ένα γευστικότατο ελαφρύ καλοκαιρινό γεύμα.

 

Αβοκάντο


Πλούσιο σε ω3 λιπαρά, βιταμίνες Α και Ε και λεκιθίνη, το αβοκάντο είναι μία εξαιρετική τροφή για το καλοκαίρι.  Παρόλο που δεν θεωρείται «φτωχό» σε θερμίδες (1 μέτριο αβοκάντο/ περίπου 310 θερμίδες), η υψηλή διατροφική του αξία το καθιστά μία από τις πιο σημαντικές καλοκαιρινές τροφές.

 

Tip. Αποτελεί γευστικό και ωφέλιμο συστατικό σε οποιαδήποτε σαλάτα.

 

Ντομάτες


Οι «βασίλισσες» του καλοκαιριού! Είναι πλούσιες σε βιταμίνες Α και C, σίδηρο, κάλιο και ασβέστιο, πρωτεΐνες, αντιοξειδωτικά (κυρίως λυκοπένιο) και φυτικές ίνες και «φτωχές» σε θερμίδες (1 μέτρια ντομάτα/περίπου 35 θερμίδες). Επιπλέον, είναι ιδιαίτερα χρήσιμες το καλοκαίρι, αφού ενισχύουν την φυσική άμυνα του δέρματος στις βλαβερές υπεριώδεις ακτίνες.

 

Tip. Οι ντομάτες στις ομελέτες και στα σάντουιτς θα ικανοποιήσουν όχι μόνο τον ουρανίσκο σας αλλά και τον οργανισμό σας.