26-06-2015
Baby food για μεγάλους

photo

Φημολογείται ότι δημιουργήθηκε από την πιο δημοφιλή trainer στο Χόλιγουντ, Τρέϊσι Άντερσον, αποκλειστικά για τις ανάγκες της Τζένιφερ Άνιστον. Από τότε φέρονται να την έχουν ασπαστεί και άλλες διάσημες κυρίες.

 

Η Γκουίνεθ Πάλτροου, η Lady Gaga και η Μάρσια Κρος, είναι μερικά από τα αστέρια του Χόλυγουντ, που έχουν ακολουθήσει την baby food diet, καθιστώντας την ψηλά στη λίστα των fad diets. Ακούγεται μάλιστα ότι και η Σερλ Κορ, στράφηκε στην Άντερσον και τη δίαιτά της, στο πλαίσιο της προετοιμασίας της για την εμφάνισή της ως κριτής στο αμερικάνικο X-factor.

 

 

Η δίαιτα: Η φιλοσοφία της επικεντρώνεται στη χρήση των μικρών βάζων που περιέχουν παιδικές τροφές, ως «μεζούρες» για να ελέγχεται η ποσότητα των θερμίδων που καταναλώνονται. Μεταφράζοντας τη δίαιτα σε αριθμούς, αποτελείται από έναν συνδυασμό 14 γευμάτων (φρούτα και λαχανικά) με περίπου 80 θερμίδες το κάθε ένα (συνολικά περίπου 1000 θερμίδες) και ενός κανονικού γεύματος για ενήλικες. Ακολουθώντας το πρότυπο των original baby foods, απαραίτητη προϋπόθεση της δίαιτας είναι τα γεύματα να καταναλώνονται πολτοποιημένα (φρούτα και λαχανικά). Αυτό που κάνει τη συγκεκριμένη δίαιτα ελκυστική είναι το γεγονός ότι μεταξύ των γευμάτων μπορεί κανείς να απολαμβάνει λαχταριστές μους σοκολάτας αλλά και αυθεντικές παιδικές τροφές.

Η ίδια η Άντερσον υποστηρίζει πως μια πολτοποιημένη δίαιτα βοηθά στην γρήγορη απώλεια βάρους, ενώ εγγυάται πως δεν θα επαναπροσληφθούν τα κιλά που χάθηκαν την επόμενη εβδομάδα.

 

Τι λένε οι ειδικοί: Η δίαιτα «baby food»  δεν είναι ασφαλής, αν δεν προσλαμβάνονται οι θερμίδες και τα θρεπτικά συστατικά που απαιτεί ο οργανισμός ενός ενήλικα. Κατά συνέπεια, είναι τόσο ασφαλής και αποτελεσματική όσο και οποιαδήποτε άλλη υποθερμιδική δίαιτα. Αν ξεπερνάει το κατώτατο όριο των ημερήσιων ενεργειακών αναγκών, ναι μεν θα είναι αποτελεσματική αλλά και επικίνδυνη για τον οργανισμό. Το γεγονός ότι αντί για μικρές μερίδες κανονικού φαγητού καταναλώνονται πολτοποιημένες τροφές, δεν έχει καμία σημασία. Ωστόσο, η δίαιτα με τα βαζάκια, δίνει τη δυνατότητα να ελέγχονται αλλά και να μεταφέρονται εύκολα οι μερίδες και αυτό είναι που ίσως κάνει τη διαφορά. Το πρόβλημα είναι ότι, οι πολτοποιημένες τροφές δεν καλύπτουν το αίσθημα του κορεσμού. Κι εδώ τίθεται η ερώτηση: αν δεν χορταίνει κανείς με 14 μικρές μερίδες κανονικού φαγητού, τι πιθανότητες έχει να τα καταφέρει με τη συγκεκριμένη δίαιτα;