11-09-2015
Φυσική ένωση εναντίον του καρκίνου του μαστού

Μια φυσική ένωση που βρίσκεται σε βότανα και λαχανικά θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού σε γυναίκες που έχουν λάβει θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης, ισχυρίζονται Αμερικανοί επιστήμονες.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μιζούρι διαπίστωσαν ότι η λουτεολίνη, μια φυσική ένωση που βρίσκεται σε βότανα, όπως το θυμάρι και ο μαϊντανός, καθώς και σε λαχανικά, όπως το σέλινο και το μπρόκολο, θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού στις γυναίκες που έλαβαν θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης.

«Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι θεραπείες ορμονικής υποκατάστασης βελτιώνουν τις ζωές των εμμηνοπαυσιακών γυναικών και επιτυγχάνουν εξαιρετικά αποτελέσματα», δήλωσε ο Salman Hyder καθηγητής Αγγειογένεσης του Καρκίνου και Βιοϊατρικών Επιστημών. «Παρ 'όλα αυτά, η έρευνα έχει αποδείξει ότι η υψηλότερη συχνότητα εμφάνισης καρκίνου του μαστού μπορεί να εντοπιστεί σε γυναίκες που λαμβάνουν θεραπείες, με συνδυασμό φυσικού οιστρογόνου και συνθετικής προγεστερόνης».

Όπως εξηγεί ο ίδιος, οι περισσότερες γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας έχουν συνήθως καλοήθεις βλάβες στον ιστό του μαστού. Αυτές οι βλάβες συνήθως δεν σχηματίζουν όγκους έως ότου «πυροδοτηθούν», στην περίπτωση αυτή από την προγεστερόνη, η οποία προσελκύει τα αιμοφόρα αγγεία που τροφοδοτούν τα καρκινικά κύτταρα και μέσω αυτής της διαδικασίας, επεκταθεί η βλάβη.

Νεότερη εργαστηριακή μελέτη δείχνει ότι όταν συμπλήρωμα λουτεολίνης χορηγείται σε ανθρώπινα κύτταρα καρκίνου του μαστού, υπάρχουν οφέλη, όπως η μείωση των εν λόγω αγγείων που τροφοδοτούν τα καρκινικά κύτταρα, προκαλώντας το θάνατό τους.

Σε εργαστηριακά πειράματα έχει φανεί ότι καθώς τα ανθρώπινα καρκινικά κύτταρα του μαστού αναπτύσσονται, τείνουν να αποκτούν ιδιότητες παρόμοιες με αυτές των βλαστικών κυττάρων, καθιστώντας πιο δύσκολη την εξόντωσή τους. Η λεουτεολίνη χρησιμοποιήθηκε προκειμένου να ελέγξει τα καρκινικά κύτταρα που έχουν χαρακτηριστικά βλαστικών κυττάρων και φάνηκε μια τεράστια μείωση αυτού του φαινομένου, αποδεικνύοντας περαιτέρω  ότι η φυσική ένωση εξασκεί την αντικαρκινική της δράση ποικιλοτρόπως.

«Πιστεύουμε ότι λουτεολίνη μπορεί να είναι αποτελεσματική όταν εγχέεται άμεσα στην κυκλοφορία του αίματος, έτσι τα ενδοφλέβια συμπληρώματα θα μπορούσε να είναι μια εκδοχή», δήλωσε ο Hyder. «Αλλά μέχρι να ελεγχθούν για την ασφάλειά τους και να διατεθούν στην αγορά, οι γυναίκες θα πρέπει να συνεχίσουν την υγιεινή διατροφή τους, με φρέσκα φρούτα και λαχανικά».

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Springer Plus.