19-12-2015
Επιστημονική μελέτη αποκαλύπτει την κύρια αιτία του καρκίνου

Αν και πολλοί επιστήμονες αποδίδουν την αιτία του καρκίνου σε παράγοντες σχετικούς με το DNA, μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι η νόσος προκαλείται κυρίως από τον σύγχρονο τρόπο ζωής.

Ο καρκίνος δεν είναι αποτέλεσμα «κακής τύχης» υποστηρίζουν ερευνητές του Πανεπιστημίου Stony Brook, της Νέας Υόρκης, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι το 70-90% των καρκίνων οφείλονται σε εξωγενείς παράγοντες, με βασικό πρωταγωνιστή τον τρόπο ζωής.

Στη μελέτη χρησιμοποιήθηκαν τέσσερις διαφορετικές επιστημονικές μεθόδους και όλες οδήγησαν στο ίδιο συμπέρασμα

«Ο κόσμος πρέπει να πάψει να κρύβεται πίσω από την κακή τύχη και να αναλάβει τις ευθύνες των πράξεών του. Δεν μπορεί να καπνίζει και, αν πάθει καρκίνο, να κατηγορεί την κακή του τύχη. Η σχέση της κακής τύχης με τον τρόπο ζωής, μοιάζει με την ρώσικη ρουλέτα. Η κακή τύχη είναι η μία σφαίρα σε ένα πιστόλι. Αν κάποιος προσέχει τον τρόπο ζωής του, θα διατηρήσει κενούς τους υπόλοιπους έξι θαλάμους του όπλου. Αν, όμως, καπνίζει, θα βάλει ακόμα δύο ή ίσως και τρεις σφαίρες στο όπλο, οπότε θα πρέπει να παίξει ρώσικη ρουλέτα με μισογεμάτο όπλο. Ασφαλώς και θα υπάρχει ακόμα η περίπτωση της τύχης, αλλά έχει αλλάξει τις πιθανότητες εις βάρος του», δήλωσε ο επικεφαλής της ερευνητής Yusuf Hannoun.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Nature.