14-06-2017
Θυμηθείτε αυτόν τον αριθμό αν θέλετε να χάσετε βάρος

photo

Προσπαθείτε να χάσετε εκείνα τα ενοχλητικά κιλά που «παρείσφρησαν» στο σώμα σας τον τελευταίο καιρό; Τώρα μπορείτε να το κάνετε με ένα απλό τρικ, υποστηρίζουν Αμερικανοί ερευνητές.

Μια πρόσφατη μελέτη εντόπισε έναν νέο, αποτελεσματικό και σχεδόν ανώδυνο τρόπο για απώλεια βάρους, ο οποίος δεν απαιτεί καν την αλλαγή των τροφών που καταναλώνετε.

Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να περιορίσετε τον χρόνο κατά τον οποίο μπορείτε να φάτε σε 10 - 12 ώρες (π.χ. αν φάγατε πρωινό γύρω στις 8 π.μ., σταματήστε να τρώτε μετά τις 18:00-20:00).

Στη μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν τις καθημερινές διατροφικές συνήθειες των συμμετεχόντων και διαπίστωσαν ότι συνήθιζαν να τρώνε σε ένα χρονικό διάστημα 15 ωρών καθημερινά  ( λίγο -πολύ κατά τις ώρες που ήταν ξύπνιοι). Ωστόσο, όταν άρχισαν να περιορίζουν το χρόνο κατά τον οποίο μπορούσαν να φάνε σε 10 έως 12 ώρες ημερησίως, για 16 εβδομάδες, έχασαν κατά μέσο όρο επτά κιλά, είχαν περισσότερη ενέργεια και καλύτερο ύπνο. Όλα αυτά χωρίς άλλες αλλαγές στη διατροφή τους και με αποτελέσματα που διατηρήθηκαν για έναν χρόνο.

«Οι άνθρωποι καταλήγουν να καταναλώνουν λιγότερη τροφή όταν σταματούν να τρώνε πιο νωρίς. Για παράδειγμα, εάν συνηθίζετε να τρώτε μερικά cookies αργά το βράδυ, αποφεύγοντας το φαγητό μετά τις 8 μ.μ. γλιτώνετε αυτές τις κενές θερμίδες, καθώς και τις κατακόρυφες αυξομειώσεις του σακχάρου του αίματος, που θα είχαν προκαλέσει οι λιχουδιές», εξηγεί ο Satchin Panda, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης.

Ένας άλλος πιθανός λόγος είναι ότι επεκτείνοντας την διάρκεια του χρόνου νηστείας, επηρεάζονται θετικά οι κικαρδικοί ρυθμοί, βελτιώνοντας τον ύπνο και επηρεάζοντας τη λειτουργία των γονιδίων που περιλαμβάνουν τον μεταβολισμό.

Αυτή δεν είναι η πρώτη μελέτη που οδηγεί σε αυτό το συμπέρασμα. Προηγούμενη έρευνα έδειξε ότι αυτό το είδος της διακοπτόμενης νηστείας (όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη δίαιτα που κάνει κύκλους μεταξύ περιόδων νηστείας και μη νηστείας), βοηθά τους ανθρώπους να καίνε περισσότερο λίπος (και λιγότερη μυϊκή μάζα) ως καύσιμο, να ελέγχουν καλύτερα το σάκχαρο στο αίμα τους και να μειώσουν τον κίνδυνο για διαβήτη.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Cell Metabolism.