29-06-2017
Υγεία: 5 λάθη που κάνετε καθημερινά χωρίς να το συνειδητοποιείτε

photo

Η καθημερινότητα και τα μοτίβα που ακολουθείτε μέσα σε αυτήν, συχνά κρύβουν κινδύνους για την υγεία σας. Πολλές φορές, μάλιστα, δεν γίνονται καν αντιληπτοί.

Υπάρχουν κάποιες συνήθειες που έχουν «ριζώσει» για τόσο πολύ καιρό μέσα σας, που ούτε καν συνειδητοποιείτε ότι είναι επιζήμιες για την υγεία σας. Δείτε ποιες είναι αυτές και κάντε τις απαραίτητες αλλαγές.

1. Πηγαίνετε για ύπνο πολύ αργά

Παρά το γεγονός ότι το ρητό «μία ώρα ύπνου πριν από τα μεσάνυχτα είναι ίση με δύο ώρες μετά» είναι ένας μύθος, εμπεριέχει μία δόση αλήθειας. Πηγαίνοντας στο κρεβάτι μετά τα μεσάνυχτα θα χάσετε πολύτιμο, βαθύ, μη-REM ύπνο.

Δοκιμάστε να προσαρμόσετε έτσι το πρόγραμμά σας, ώστε να κοιμάστε και να ξυπνάτε νωρίτερα, προκειμένου να διατηρήσετε έναν υγιή αριθμό ωρών ύπνου.

2. Δεν αναπνέετε αρκετά

Όταν είμαστε αναστατωμένοι, θυμωμένοι ή αγχωμένοι ξεχνάμε συχνά τον πιο ισχυρό μηχανισμό ελέγχου του σώματός μας: την αναπνοή. Παίρνοντας βαθιές, ελεγχόμενες αναπνοές μπορείτε να επιβραδύνετε  τον καρδιακό σας ρυθμό, να ηρεμήσετε τα νεύρα σας και να αποκτήσετε περισσότερη διαύγεια.

Το οξυγόνο ελέγχει τα πάντα στον οργανισμό. Έτσι αυξάνοντας τη ροή του οξυγόνου σας, μπορείτε να δώσετε περισσότερη ζωτικότητα, όχι μόνο στους μυς και τα όργανά σας αλλά και στον εγκέφαλό σας, ο οποίος ελέγχει όλες τις πτυχές των συναισθημάτων και της ψυχολογίας μας.

Την επόμενη φορά που θα αισθανθείτε ότι βρίσκεστε εκτός ελέγχου, έχετε χαμηλή ενέργεια ή άγχος, δοκιμάστε να κάνετε κάποιες ασκήσεις αναπνοής.

Τοποθετήστε το χέρι σας στην κοιλιά σας, ακριβώς κάτω από τον αφαλό. Αναπνεύστε αργά από τη μύτη και παρακολουθήστε το χέρι σας να κινείται καθώς η κοιλιά σας γεμίζει με αέρα. Κρατήστε την αναπνοή σας για λίγα δευτερόλεπτα και εκπνεύστε αργά. Επαναλάβετε αρκετές φορές. Οι αναπνοές από το διάφραγμα οξυγονώνουν το αίμα και προσφέρουν χαλάρωση σε χρόνο ρεκόρ.

3. Κρατάτε ένταση στους μυς σας

Είναι εύκολο να μην το παρατηρήσετε όταν το άγχος σας εκδηλώνεται στους μυς σας. Συχνά είμαστε σε ένταση για ώρες μετά από μία στρεσογόνο κατάσταση. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα στην πλάτη, πονοκεφάλους τάσεως ή ακόμη και σε πιο σοβαρές καταστάσεις.

Δώστε λίγο χρόνο, κατά την καθημερινή ρουτίνα σας, για να χαλαρώσει το σώμα σας και να «διώξετε» όλη την ένταση από πάνω σας. Το γύρισμα του κεφαλιού αργά, κάνοντας κύκλους και το ανασήκωμα των ώμων είναι δύο απλά παραδείγματα ασκήσεων που μπορούν να γίνουν οπουδήποτε.

4. Καμπουριάζετε

Όσοι από εσάς εργάζεστε σε ένα γραφείο ή στον υπολογιστή όλη την ημέρα, γνωρίζετε πόσο δύσκολο είναι να κρατηθεί το σώμα στη σωστή στάση και να μην καμπουριάζει. Ωστόσο, τώρα είναι η ώρα να κάνετε μια συνειδητή αλλαγή!

Η παρατεταμένη κακή στάση του σώματος μπορεί να οδηγήσει σε μια σειρά από προβλήματα στη σπονδυλική στήλη καθώς και σε γαστρεντερικούς πόνους, πονοκεφάλους και πόνους της γνάθου, κακή κυκλοφορία και μειωμένη πνευμονική λειτουργία.

Αυτό μπορεί να συνδυάζεται με την διατήρηση της έντασης, καθώς η κακή στάση συχνά απαιτεί σφιγμένους μυς, προκειμένου το σώμα να διατηρήσει τη θέση του.

Χρειάζεται συνειδητή προσπάθεια για να διορθωθεί αυτό το λάθος στην αρχή του και παρότι είναι κουραστικό, τα οφέλη στην την υγεία σας σίγουρα θα σας ανταμείψουν.

5. Δεν χαμογελάτε αρκετά

Οι ευτυχισμένοι άνθρωποι φαίνεται ότι ζουν περισσότερο! Το χαμόγελο προσφέρει πολλά οφέλη στον οργανισμό, όπως για παράδειγμα το ότι ο εγκέφαλος απελευθερώνει ενδορφίνες που εξουδετερώνουν το άγχος και μας κάνουν να νιώθουμε πιο χαλαροί.

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο, όμως, είναι ότι το χαμόγελο είναι μεταδοτικό. Χαμογελώντας μπορούμε να μεταδώσουμε την καλή διάθεση γύρω μας, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη και διευκολύνοντας την οικοδόμηση σχέσεων με τους άλλους.

Έτσι, ακόμη και όταν περνάτε μια δύσκολη στιγμή, προσπαθήστε να βρείτε έναν λόγο για να χαμογελάσετε. Δεν θα δυσκολευτείτε πολύ.