04-01-2016
Ινομυαλγία: Πώς θα «βγάλετε» το χειμώνα με... έναν πόνο

photo

Αν τα συμπτώματα της ινομυαλγίας σας «φουντώνουν» τον χειμώνα, δοκιμάστε τις παρακάτω στρατηγικές, προκειμένου ανεβάσετε το «θερμοστάτη» του σώματός σας και να ανακουφίσετε τον πόνο.

Παρόλο που για πολλούς ασθενείς τα συμπτώματα της ινομυαλγίας βελτιώνονται κατά τη διάρκεια του χειμώνα, για κάποιους άλλους οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να εντείνουν τις ενοχλήσεις τους.

Ωστόσο δεν χρειάζεται να μετακομίσουν σε μια χώρα που έχει μόνο καλοκαίρι (εκτός αν αντιμετωπίζουν τραγική υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής τους). Η εφαρμογή ορισμένων απλών μέτρων μπορεί να αποτελεί τη λύση στο πρόβλημά τους, σε συνδυασμό πάντα με τις οδηγίες του γιατρού τους.

Κάντε ένα βραδινό μπάνιο

Μελέτες έχουν δείξει ότι ένα ζεστό μπάνιο μπορεί να έχει θεραπευτική δράση στον πόνο που προκαλεί η ινομυαλγία. Εάν κάνετε ένα χαλαρωτικό μπάνιο κάθε βράδυ, κατά τη διάρκεια του χειμώνα, θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της θερμοκρασίας στα οστά σας και την εξάλειψη του κρύου που συμβάλει την αύξηση του πόνου και των συμπτωμάτων της ινομυαλγίας, γενικότερα.

Ντυθείτε ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες

Τα στενά ρούχα συχνά προκαλούν ενόχληση στα άτομα με συμπτώματα ινομυαλγίας, οπότε προτιμήστε τα ζεστά αλλά φαρδιά ρούχα. Φορώντας πολλά «στρώματα» ρούχων σας επιτρέπεται να παραμείνετε ζεστοί αλλά και να «ρυθμίζετε» γρήγορα τη θερμοκρασία του σώματός σας, αφαιρώντας μερικά ρούχα, όταν ζεσταίνεστε. Επίσης, φροντίστε να έχετε τα κατάλληλα αξεσουάρ, όπως γάντια, καπέλα, κασκόλ και ζεστές μπότες, για να παραμένετε ζεστοί όταν βρίσκεστε έξω.

«Είναι ενδιαφέρον, ότι φορώντας μακριά εσώρουχα, φανελάκια και πιτζάμες από μαλλί αλλά και χρησιμοποιώντας σεντόνια και μαξιλαροθήκες από το ίδιο υλικό μπορεί να έχετε τα ίδια αποτελέσματα με τη χρήση αναλγητικών φαρμάκων στην μείωση του πόνου της ινομυαλγίας, αλλά χωρίς τις παρενέργειες», αναφέρει λέει ο δρ Jacob Teitelbaum, διευθυντής του Κέντρου Αποτελεσματικής Θεραπείας του Συνδρόμου Χρόνιας Κόπωσης/Ινομυαλγίας «The Annapolis». Ο ίδιος εξηγεί ότι το μαλλί διατηρεί τους μυς ζεστούς και χαλαρούς, ενώ κρατά μακριά την υγρασία από την υπερβολική εφίδρωση.

Προσοχή στον ιδρώτα

Αν ιδρώσετε κατά τη διάρκεια του χειμώνα, βγάλτε τα βρεγμένα ρούχα σας και φορέστε στεγνά και καθαρά, όσο το δυνατόν συντομότερα. Τίποτα δεν προκαλεί ρίγη που οδηγούν σε συμπτώματα ινομυαλγίας περισσότερο από το να βραχείτε από το δικό σας ιδρώτα.

Αποφύγετε το αλκοόλ.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα οινοπνευματώδη ποτά μπορούν να διαστείλουν τα αιμοφόρα αγγεία και να προκαλέσουν απώλεια θερμότητας και ό,τι αυτή συνεπάγεται στην περίπτωσή σας.