10-03-2016
Επιστημονική μελέτη: Η στάση της γιόγκα που διορθώνει τη σκολίωση

photo

Η καθημερινή εφαρμογή μιας συγκεκριμένης στάσης γιόγκα, για μερικά δευτερόλεπτα την ημέρα, μπορεί να διορθώσει τη σκολίωση έως και 49% σε λίγους μήνες, σύμφωνα με πρόσφατη επιστημονική μελέτη.

Οι ασθενείς με σκολίωση που εφάρμοσαν τη στάση «πλάγια σανίδα», για 90 δευτερόλεπτα την ημέρα παρατήρησαν σημαντική βελτίωση στην κυρτότητα της σπονδυλικής τους στήλης, μέσα σε τρεις μήνες.

Ερευνητές από την Αμερική, ζήτησαν από 25 ασθενείς, ηλικίας 14-85 ετών, που έπασχαν από σκολίωση να εκτελέσουν τη στάση πλάγιας σανίδας στην πιο αδύναμη πλευρά της σπονδυλικής στήλης (σε αυτήν που υπήρχε η καμπυλότητα). Την πρώτη εβδομάδα, τους ζητήθηκε να εφαρμόσουν τη στάση για 10-20 δευτερόλεπτα, καθημερινά και, στη συνέχεια, για όσο το δυνατόν περισσότερο.

Η κυρτότητα της σπονδυλικής στήλης των ασθενών μετρήθηκε στην αρχή και στο τέλος της μελέτης και υποβλήθηκαν σε ακτινογραφία ξανά όταν η μελέτη έληξε.

«Δεδομένου ότι η σκολίωση είναι μια κατάσταση ασυμμετρίας, ζήτησα από τους ασθενείς να εφαρμόσουν τη στάση γιόγκα μόνο στην αδύναμη πλευρά. Έτσι ενισχύονται οι μυς της σπονδυλικής στήλης στη συγκεκριμένη πλευρά, γεγονός που βοηθά στη μείωση της κυρτότητας», εξηγεί ο δρ Loren Fishman, από το Κολέγιο Ιατρών Παθολόγων και Χειρουργών, του Πανεπιστημίου της Κολούμπια, ο οποίος συμμετείχε στη μελέτη.

 

photo

Η πλάγια σανίδα εφαρμόζεται ξαπλώνοντας στη μία πλευρά του σώματος, με ίσια τα γόνατα και στήριγμα στο άνω μέρος του σώματος με τον αγκώνα και τον βραχίονα.

 

Οι ασθενείς εκτέλεσαν τη στάση για 1,5 λεπτό την ημέρα, για 6,1 ημέρες την εβδομάδα, για 6,8 μήνες, κατά μέσο όρο.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η γιόγκα βελτίωσε την κυρτότητα της σπονδυλικής στήλης τους σε ποσοστό περίπου 32% σε όλους τους ασθενείς. Στους 19 συμμετέχοντες που εφάρμοζαν τη στάση για τουλάχιστον 3 ημέρες την εβδομάδα, η κυρτότητα βελτιώθηκε κατά 40,9%. Από αυτούς, οι έφηβοι παρουσίασαν βελτίωση κατά 49,6% ενώ οι ενήλικες κατά 38,4%.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, το Εθνικό Ίδρυμα Σκολίωσης της Αμερικής, συστήνει στα άτομα με σκολίωση να εκτελούν 25 στάσεις γιόγκα προκειμένου να βελτιώσουν την κυρτότητα της σπονδυλικής στήλης τους. Ωστόσο, δεν υπάρχουν κλινικά δεδομένα που να υποστηρίζουν την αποτελεσματικότητα αυτής της τακτικής και οι ασθενείς δεν συνιστάται να εκτελούν αυτές τις στάσεις μη συμμετρικά.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Global Advances in Health and Medicine.