27-11-2009
Σωστή διατροφή για διατήρηση της νεότητας

photo

Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι υπεραιωνόβιοι, όπως συνήθως χαρακτηρίζονται από τα ΜΜΕ, αναγνωρίζουν τη σωστή διατροφή ως το βασικότερο ίσως παράγοντα για τη μακροζωία τους. Υπάρχει όμως μία διατροφή που μπορεί να μας χαρίσει χρόνια;


Η απάντηση είναι «ναι» και μάλιστα δε βρίσκεται μακριά μας, καθώς υπάρχει ένας πολύ μεγάλος αριθμός μελετών που έχουν συσχετίσει τη Μεσογειακή διατροφή με την πρόληψη διαφόρων ασθενειών και τη μακροβιότητα.

 

Τα οφέλη της Μεσογειακής διατροφής βασίζονται στην άφθονη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, στην καθημερινή κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης και ελαιολάδου, στην τακτική πρόσληψη ψαριών και οσπρίων και στην αποφυγή ζωικών λιπών και κρεάτων, ώστε να μην επιβαρύνεται ο οργανισμός με κορεσμένα λίπη. Έτσι, η Μεσογειακή διατροφή συνδυάζει τα ευεργετικά αποτελέσματα των φυτικών ινών των φρούτων, των λαχανικών και των δημητριακών ολικής αλέσεως, με αυτά των ω-3 λιπαρών οξέων των ψαριών και των μονοακόρεστων λιπαρών οξέων του ελαιολάδου, καθώς και με την πληθώρα αντιοξειδωτικών ουσιών που περιέχονται στο ελαιόλαδο, τα φρούτα και τα λαχανικά.

 

Ένα «συν» στη διατροφή των ελλήνων έρχεται να προσθέσει και ο αγαπημένος σε όλους μας ελληνικός καφές, καθώς εφοδιάζει τον οργανισμό με πολύτιμα αντιοξειδωτικά (πολυφαινόλες) χωρίς να επιβαρύνει θερμιδικά το διαιτολόγιό μας.

 

Παρότι λοιπόν οι σύγχρονες συνθήκες ζωής όπως το άγχος, το κάπνισμα, η έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία και η ατμοσφαιρική ρύπανση αποτελούν εξίσου σημαντικούς παράγοντες που μειώνουν το προσδόκιμο επιβίωσης, ακολουθώντας μια ισορροπημένη Μεσογειακού τύπου διατροφή παράλληλα με ένα συστηματικό πρόγραμμα άσκησης μπορούμε να μειώσουμε σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων χρόνιων παθήσεων και να βγούμε κερδισμένοι σε... χρόνια!

 

photoΑπό τον Αναστάσιο Παπαλαζάρου, Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο,  MSc - Επιστημονικό Διευθυντή Νutrimed.